A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Részletes tájékoztatásért kattintson a "További információ" gombra. Ha hozzájárul a cookie-k használatához, kattintson az "Elfogadom" gombra.

A hajtásrendszerek átalakításán dolgozik a Bosch

Új részlegben összpontosul a tudás és a tapasztalat

  • Az elektromos mobilitás a jövő kiemelt szakterülete
  • A belső égésű motorok továbbra is fontos szerepet töltenek be a különböző hajtásrendszerek között
  • Új Powertrain Solutions üzletág 88 ezer munkatárssal
  • A Bosch a mobilitás átalakulásának aktív formálója és kihasználja az ebből adódó lehetőségeket
A hajtásrendszerek átalakításán dolgozik a Bosch

Stuttgart, Németország – A Bosch a jövő kiemelkedően fontos területének tartja az elektromos mobilitást: a vállalat szerint csaknem 20 millió hibrid és elektromos jármű készül majd 2025-ben. A technológiák és szolgáltatások globális szállítója ezért önálló részleget hoz létre az elektromos mobilitás számára, amely 2018 elejétől a jelenlegi Gasoline Systems és Diesel Systems üzletágakat is magában foglaló, új Powertrain Solutions üzletág részeként működik. A Bosch ezzel jelenlegi és jövőbeni ügyfeleinek is egy kézből kínál majd minden hajtásrendszer-technikát. Az elektromobilitás mellett a Bosch továbbra is intenzíven dolgozik a belső égésű konstrukciók fejlesztésén. Előrejelzése szerint 2025-ben az említett közel 20 millió hibrid és elektromos hajtású jármű mellett mintegy 85 millió benzines és dízelmotoros új gépkocsi is készül.

„Legyen szó dízel- vagy benzinüzemű, illetve elektromos mobilitásról, a Bosch a járműgyártók első számú fejlesztő- és technológiai partnere. Stratégiailag felkészültünk az elektromos autózáshoz vezető átalakulásra” – jelentette ki Dr. Rolf Bulander, a vállalat mobilitási megoldások üzletágának elnöke, egyben a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „Akár üzemanyaggal, akár elektromos árammal, a Bosch a jövőben is ellátja energiával a különféle hajtásrendszereket. Mivel ma még nyitott, hogy mikor és melyik hajtás, illetve hajtáskombináció válik meghatározóvá, egyfajta párhuzamos megközelítés mentén az elektromos és a belső égésű mobilitás terén egyaránt tovább bővítjük tudásunkat és tapasztalatainkat” – folytatta Bulander. A hajtásrendszerek területének technológiai- és piacvezetőjeként a Bosch a mobilitási koncepciók átalakításának aktív résztvevője. A jövőben az új Powertrain Solutions üzletág átfogó műszaki portfoliót, valamint világszerte a hatékonyabb, gazdaságosabb és környezetkímélőbb közlekedés lehetőségét kínálja.

Jelentős beruházások az innovatív hajtásrendszerek terén

A Bosch éves szinten több milliárd eurót fordít a különböző hajtásmegoldások további fejlesztésére. Önmagában az elektromos mobilitás áttörésébe évente 400 millió euró befektetést eszközöl a vállalat, amelynek a legnagyobb részét az akkumulátorok területén folytatott kutatás és fejlesztés jelenti. A Bosch világszerte az egyetlen klasszikus autóipari beszállító, aki egyszerre kutatja a jelen és a jövő cellatechnikáját. A vállalat eddig több mint 30 sorozatgyártási projektet valósított meg nemzetközi járműgyártókkal közösen. A Bosch mintegy 1 800 szakembere dolgozik a jövő elektromos mobilitásán.

Közelebb a piacokhoz és az ügyfelekhez

Új Powertrain Solutions üzletágával a Bosch egy kézből kívánja kiszolgálni ügyfeleit a hajtásrendszerek területén, az egyes komponensek mellett mindinkább teljes körű rendszermegoldásokat is kínálva. „Ügyfeleink igényei egyre inkább túlmutatnak a belső égésű motorokon. Ezek a dinamikus, a hajtások elektromossá alakításának irányába mutató változások nagyban meghatározzák új üzletágunk kialakítását. Az átalakulási folyamat során tudásunkkal és technikáinkkal mindvégig ügyfeleink mellett állunk” – hangsúlyozta Bulander.

Stratégiailag a Powertrain Solutions három alapvető szegmensre összpontosít: az egyik a személyautók és a haszonjárművek belső égésű motorral, a másik a hibridrendszerekkel, a harmadik pedig a tisztán elektromos hajtású járművek. Ezek igen sokrétű kihívásokat tartogatnak. „Jelentős növekedési potenciált látunk az elektromos mobilitás és a haszonjárművek területén, míg a hagyományos belső égésű motorral hajtott személyautók esetében elsősorban a hatékonyság növelésére koncentrálunk” – emelte ki Bulander. Mindegyik hajtásrendszer-megoldás igényel műszaki fejlesztést, hosszútávon ugyanis csakis az maradhat versenyképes, aki az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást tovább mérséklő termékekkel jelenik meg a piacon.

Piaci változások

A Bosch az elkövetkező évek során minden technológiát párhuzamosan fejleszt, mivel csak így reagálhat a hajtásrendszerek minden területén kellően gyorsan és rugalmasan a piaci változásokra. Jelenleg nem kétséges, hogy a mobilitás hosszútávon elektromossá alakul, azonban az még kérdés, hogy mikor, milyen gyorsan és milyen formában zajlik majd e változás.

A Powertrain Solutions világszerte 25 ország több mint 60 telephelyén összesen mintegy 88 ezer munkatárs munkáját fogja majd össze. A Gasoline Systems és a Diesel Systems munkatársai már ma is szorosan és sikeresen működnek együtt világszerte, s e közös munka 2018-tól az új üzletágban fejlődhet tovább. A dolgozói létszám az átszervezés miatt nem változik.

Az átszervezés részleteit a munkavállalói képviseletekkel szoros együttműködésben dolgozzák ki. Az új üzletág három részlegével a tervek szerint 2018 elején kezdi meg tevékenységét.

Címkék: hajtásrendszerek, mobilitás, gazdaság

René Ziegler
Telefon: +49 711 811-7639

dr. Ficzere Ferenc
+36 1 431-3852