Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

Nehéz évet zárt a Bosch csoport Magyarországon

Folytatódnak a K+F beruházások Növekvő bevételek a fogyasztási cikkek és az autófelszerelések piacán

Nehéz évet zárt a Bosch csoport Magyarországon

Nehéz évet tudhat maga mögött a Bosch csoport Magyarországon. A 2008-as év első feléig tapasztalt pozitív kilátásokat követően a vállalat magyarországi működésében is érezhetővé váltak a világgazdaságban tapasztalható kedvezőtlen tendenciák.

Az eddigi években folyamatos fejlődést produkáló vállalatcsoport bevételei első ízben maradtak el a tervezettől. A 2008-as forgalom 1372 millió euró volt, ami elmaradt a tavalyi 1465 millió eurós bevételektől. A vállalat befektetései 2008-ban elérték a 79 millió eurót (82 millió euró 2007-ben). A főállású foglalkoztatottak száma 2009. január 1-jére 7250 főre csökkent. A vállalatcsoport konszolidált forgalma 202 millió euró volt az elmúlt évben a magyarországi piacon.

Az anyavállalat stratégiájának megfelelően a Bosch Magyarországon is növelte K+F beruházásait. 2008-ban mintegy 36 millió eurót költött kutatás-fejlesztésre az előző évi 25 millió euróhoz képest. A növekvő innovációs erőt jelzi, hogy az elmúlt évben világszinten 18%-kal, 3850-re emelkedett a benyújtott szabadalmak száma.

Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi képviselője elmondta: ”Tudjuk, hogy nehéz év elé nézünk 2009-ben, ám vannak olyan területek, ahol tovább tudunk erősödni, és a kedvezőtlen hatások ellenére is tartani tudjuk vezető pozíciónkat. A Bosch már most a válság utáni időkre koncentrál és Magyarországon is a környezetbarát valamint az energiatakarékos technológiákra fektet jelentős hangsúlyt. A vállalat továbbra is hosszú távon tervez az országban.”

Ennek egyik bizonyítéka, hogy a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja az elmúlt évben is bővült, Így jelenleg több mint 430 fejlesztőmérnök dolgozik autóipari fejlesztéseken Budapesten. A főiskolákkal és egyetemekkel fennálló több éves együttműködést a továbbiakban is folytatja, és a jövőben is kiemelt figyelemmel kezeli a műszaki felsőoktatásban tanulók szakmai felkészültségét. A tavalyi évben a BME mellett a Budapesti Műszaki Főiskolával is erősítette kapcsolatát, ahol egy „Intelligens kisautó” fejlesztésre kötött megbízást az intézménnyel. Idén újabb autóelektronikai laboratórium megnyitását tervezi a BME-n. A Bosch Budapesti Fejlesztési Központja a vállalat hatvani és miskolci gyáraival, akikkel együtt indította útjára a „Bosch Életre Tervezve Díjat” Magyarországon. Az úttörő kezdeményezés keretében első ízben pályázhattak a hallgatók konkrét fejlesztési feladatokra a cég honlapján, melyhez konzultációs lehetőséget, komoly nyereményeket, valamint ösztöndíjprogramokat ajánlott a Bosch.

Nehéz év az autóiparban

A Bosch magyarországi leányvállalatai közül a hatvani autóelektronika gyár tudhatja a legnehezebb évet maga mögött. Az elmúlt év utolsó negyedében tapasztalható visszaesést követően, a 2009-es évben számos új elektronikai komponens gyártása indul el, valamint a megrendelők egyedi igényeire gyártott különböző műszerfalakra is növekvő érdeklődés mutatkozik. A vállalat megkezdte a felkészülést a jövőre, amit legjobban bizonyít, hogy további új gyártósorokat vár idén, valamint folytatja technológiai fejlesztéseit és munkavállalói képzését. A kitűnő minőségi mutatóiról ismert gyár az elmúlt évben a Volkswagentől és a Knorr Bremsétől kapta meg a 2008-as év leginnovatívabb beszállítója valamint az év beszállítója díjakat.

A Bosch csoport miskolci autóipari alkatrészeket előállító gyára is megérezte az autóiparban végbemenő lassulást 2008-ban. Legnépszerűbb terméke még mindig a start-stop önindító, mely városi forgalomban jelentős üzemanyag és CO2-kibocsátás csökkentést eredményez. A 2008-as évben a gyár két új termékkel bővítette gyártókapacitását. Motor-hűtő ventilátor és haszongépjármű forgórész termelésébe kezdett és legyártotta 10 milliomodik önindítóját valamint 25 milliomodik légterelő aktuátorát.

A Robert Bosch Kft. gépjármű-felszerelések üzletága 2008-ban is rekordbevételeket realizált a hazai piacon. Az előző évhez hasonlóan tavaly is az akkumulátorok eladása hozta az árbevétel jelentős részét. Ezzel együtt az alkatrészek és különböző tartozékok eladásában is növekedés volt tapasztalható a 2008-as évben. A stratégiailag fontos diagnosztikai berendezések eladásai is növekedést mutattak egészen a tavalyi év utolsó negyedéig. A Bosch 2008-ban is bővítette Bosch Car Service hálózatát. A Magyarországon jelenleg 87 partnerrel rendelkező hálózat a jelenleg a világ legnagyobb nemzetközi hálózatának tagja, amely világszerte 14.000 szervizt foglal magába összesen 141 országban.

Növekedés a fogyasztási cikkek és építőipari technológiák területén

A Bosch miskolci elektromos kéziszerszám gyára sikeresen zárta a 2008-as évet. 2008-ban 10 új elektromos kézi- és kertiszerszám gyártását kezdte meg a vállalat, amely 25 milliomodik kéziszerszámát is tavaly októberben gyártotta le. A Bosch miskolci elektromos kéziszerszám gyára az innováció területén is büszke lehet eredményeire. Nemrégiben bevezetett UNEO nevet viselő multifunkciós készüléke egyedi terméknek számít a piacon 1,1 kg-os tömegével és sokrétűségével.

A Robert Bosch Kft. kéziszerszámokkal foglalkozó kereskedelmi üzletága hasonlóan a korábbi évekhez, 2008-ban is jelentős növekedést produkált a hazai piacon. Ennek köszönhetően továbbra is piacvezető a kéziszerszám eladásokban Magyarországon. 2008-ban számos olyan termék került a hazai piacra, ami a már megszokott Bosch minőséget és innovációt ötvözte. A Rotozip névre hallgató univerzális csempevágó mellett egy új vonal is megjelent a kereskedelemben Skil Master néven a magas minőség felé elkötelezett vásárlók számára.

A szintén budapesti Robert Bosch Kft. égiszén belül működő biztonságtechnika üzletág 2008-ban is jelentős sikereket könyvelhetett el mind az értékesítésben, mind pedig a projektmegbízások teljesítésében. Az egyre nehezedő építőipari környezetben is sikerült megtartania piaci pozícióját, egyes szegmensekben, mint például a sportlétesítmények, bevásárlóközpontok és logisztikai központok piacán további erősödést tudott produkálni. Tavaly megkezdődött a Bosch által megvásárolt Extreme CCTV csoport termékeinek értékesítése, melyek iránt jelentős az érdeklődés. A moduláris tűzjelző központ további szolgáltatásokkal egészült ki, és a Bosch vezeték nélküli konferencia rendszere is megjelent a hazai piacon.

A Bosch Termotechnika üzletága 2008-ban is pozitív eredményekkel zárta az évet. A nemzetközi tendenciáknak megfelelően hazánkban is egyre növekvő kereslet mutatkozott a modern megtakarítási formák iránt, ami a lakosság számára egy költséghatékony és egyben környezetbarát megoldást nyújt. A Junkers 2008-ban is több olyan kezdeményezéshez csatlakozott, amelyek a vállalat csoport számára is elsődlegesnek tekinthető takarékos és környezetbarát jelleg népszerűsítését célozták meg. Ezek között található a WWF klímaturnéja és az Energia Klub Lakcímke kampánya, melyek a modern megtakarítási formákra és a környezet megóvására irányítják a figyelmet. A Junkers 2008-ban is kétszámjegyű növekedést regisztrált az egyébként stagnáló piacon. A kondenzációs kazánok tekintetében kétszeresére növelte piaci részesedését, így 2008-ban az első német márka lett a piacon, aki második legerősebbként uralja a magyarországi eladásokat. A megújuló energiák tekintetében háromszoros növekedést könyvelt el az üzletág itthon, köszönhetően a hőszivattyú és a szolár rendszerek iránti kereslet ugrásszerű növekedésének.

Stabil növekedés az ipari technológiák piacán 2008-ban

A Bosch Rexroth egri gyára hajtás- és vezérléstechnikai pneumatikus alkatrészek, hengerek, szelepek valamint hajózási alkatrészek előállításával foglalkozik. A vállalat az elmúlt évben kezdte meg a rövidlöketű hengerek gyártásnak előkészítését, melyet egy belső tenderen nyert meg a világ összes Bosch Rexroth vállalata előtt. A belső megmérettetésben fontos szempont volt, hogy az egri gyár kitűnő minőségi és költséghatékonysági mutatói tekintetében megelőzte a cég nyugat-európai vállalatait.

A budapesti központú Bosch Rexroth Kft. pozitív eredményekkel zárta az elmúlt évet. Számos kimagasló automatizálási projektje között kiemelkedik egy a nemzetközi viszonylatban is említésre méltó, több mint 1,4 km szállítópálya beépítésével megvalósított élelmiszeripari automatizálási projekt, mely egy gyári csomagolósor működését biztosítja. A Bosch Rexroth Kft. a magyar piac számára kínál professzionális megoldásokat. Szakértelmét elsősorban az élelmiszer és csomagolóipar valamint az autóipari szegmensben elhelyezkedő gyártók és a beszállítók veszik igénybe.

Tags: Bosch, csoport, magyarországon, éves, sajtótájékoztató, Budapest, K+F, kutatás, fejlesztés, pénzügyi, eredmények

dr. Ficzere Ferenc
Tel. 06-1-4313-852
ferenc.ficzere@hu.bosch.com