Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Nehéz évet zárt a Bosch csoport Magyarországon

Folytatódnak a K+F beruházások Növekvő bevételek a fogyasztási cikkek és az autófelszerelések piacán

Nehéz évet zárt a Bosch csoport Magyarországon

Nehéz évet tudhat maga mögött a Bosch csoport Magyarországon. A 2008-as év első feléig tapasztalt pozitív kilátásokat követően a vállalat magyarországi működésében is érezhetővé váltak a világgazdaságban tapasztalható kedvezőtlen tendenciák.

Az eddigi években folyamatos fejlődést produkáló vállalatcsoport bevételei első ízben maradtak el a tervezettől. A 2008-as forgalom 1372 millió euró volt, ami elmaradt a tavalyi 1465 millió eurós bevételektől. A vállalat befektetései 2008-ban elérték a 79 millió eurót (82 millió euró 2007-ben). A főállású foglalkoztatottak száma 2009. január 1-jére 7250 főre csökkent. A vállalatcsoport konszolidált forgalma 202 millió euró volt az elmúlt évben a magyarországi piacon.

Az anyavállalat stratégiájának megfelelően a Bosch Magyarországon is növelte K+F beruházásait. 2008-ban mintegy 36 millió eurót költött kutatás-fejlesztésre az előző évi 25 millió euróhoz képest. A növekvő innovációs erőt jelzi, hogy az elmúlt évben világszinten 18%-kal, 3850-re emelkedett a benyújtott szabadalmak száma.

Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi képviselője elmondta: ”Tudjuk, hogy nehéz év elé nézünk 2009-ben, ám vannak olyan területek, ahol tovább tudunk erősödni, és a kedvezőtlen hatások ellenére is tartani tudjuk vezető pozíciónkat. A Bosch már most a válság utáni időkre koncentrál és Magyarországon is a környezetbarát valamint az energiatakarékos technológiákra fektet jelentős hangsúlyt. A vállalat továbbra is hosszú távon tervez az országban.”

Ennek egyik bizonyítéka, hogy a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja az elmúlt évben is bővült, Így jelenleg több mint 430 fejlesztőmérnök dolgozik autóipari fejlesztéseken Budapesten. A főiskolákkal és egyetemekkel fennálló több éves együttműködést a továbbiakban is folytatja, és a jövőben is kiemelt figyelemmel kezeli a műszaki felsőoktatásban tanulók szakmai felkészültségét. A tavalyi évben a BME mellett a Budapesti Műszaki Főiskolával is erősítette kapcsolatát, ahol egy „Intelligens kisautó” fejlesztésre kötött megbízást az intézménnyel. Idén újabb autóelektronikai laboratórium megnyitását tervezi a BME-n. A Bosch Budapesti Fejlesztési Központja a vállalat hatvani és miskolci gyáraival, akikkel együtt indította útjára a „Bosch Életre Tervezve Díjat” Magyarországon. Az úttörő kezdeményezés keretében első ízben pályázhattak a hallgatók konkrét fejlesztési feladatokra a cég honlapján, melyhez konzultációs lehetőséget, komoly nyereményeket, valamint ösztöndíjprogramokat ajánlott a Bosch.

Nehéz év az autóiparban

A Bosch magyarországi leányvállalatai közül a hatvani autóelektronika gyár tudhatja a legnehezebb évet maga mögött. Az elmúlt év utolsó negyedében tapasztalható visszaesést követően, a 2009-es évben számos új elektronikai komponens gyártása indul el, valamint a megrendelők egyedi igényeire gyártott különböző műszerfalakra is növekvő érdeklődés mutatkozik. A vállalat megkezdte a felkészülést a jövőre, amit legjobban bizonyít, hogy további új gyártósorokat vár idén, valamint folytatja technológiai fejlesztéseit és munkavállalói képzését. A kitűnő minőségi mutatóiról ismert gyár az elmúlt évben a Volkswagentől és a Knorr Bremsétől kapta meg a 2008-as év leginnovatívabb beszállítója valamint az év beszállítója díjakat.

A Bosch csoport miskolci autóipari alkatrészeket előállító gyára is megérezte az autóiparban végbemenő lassulást 2008-ban. Legnépszerűbb terméke még mindig a start-stop önindító, mely városi forgalomban jelentős üzemanyag és CO2-kibocsátás csökkentést eredményez. A 2008-as évben a gyár két új termékkel bővítette gyártókapacitását. Motor-hűtő ventilátor és haszongépjármű forgórész termelésébe kezdett és legyártotta 10 milliomodik önindítóját valamint 25 milliomodik légterelő aktuátorát.

A Robert Bosch Kft. gépjármű-felszerelések üzletága 2008-ban is rekordbevételeket realizált a hazai piacon. Az előző évhez hasonlóan tavaly is az akkumulátorok eladása hozta az árbevétel jelentős részét. Ezzel együtt az alkatrészek és különböző tartozékok eladásában is növekedés volt tapasztalható a 2008-as évben. A stratégiailag fontos diagnosztikai berendezések eladásai is növekedést mutattak egészen a tavalyi év utolsó negyedéig. A Bosch 2008-ban is bővítette Bosch Car Service hálózatát. A Magyarországon jelenleg 87 partnerrel rendelkező hálózat a jelenleg a világ legnagyobb nemzetközi hálózatának tagja, amely világszerte 14.000 szervizt foglal magába összesen 141 országban.

Növekedés a fogyasztási cikkek és építőipari technológiák területén

A Bosch miskolci elektromos kéziszerszám gyára sikeresen zárta a 2008-as évet. 2008-ban 10 új elektromos kézi- és kertiszerszám gyártását kezdte meg a vállalat, amely 25 milliomodik kéziszerszámát is tavaly októberben gyártotta le. A Bosch miskolci elektromos kéziszerszám gyára az innováció területén is büszke lehet eredményeire. Nemrégiben bevezetett UNEO nevet viselő multifunkciós készüléke egyedi terméknek számít a piacon 1,1 kg-os tömegével és sokrétűségével.

A Robert Bosch Kft. kéziszerszámokkal foglalkozó kereskedelmi üzletága hasonlóan a korábbi évekhez, 2008-ban is jelentős növekedést produkált a hazai piacon. Ennek köszönhetően továbbra is piacvezető a kéziszerszám eladásokban Magyarországon. 2008-ban számos olyan termék került a hazai piacra, ami a már megszokott Bosch minőséget és innovációt ötvözte. A Rotozip névre hallgató univerzális csempevágó mellett egy új vonal is megjelent a kereskedelemben Skil Master néven a magas minőség felé elkötelezett vásárlók számára.

A szintén budapesti Robert Bosch Kft. égiszén belül működő biztonságtechnika üzletág 2008-ban is jelentős sikereket könyvelhetett el mind az értékesítésben, mind pedig a projektmegbízások teljesítésében. Az egyre nehezedő építőipari környezetben is sikerült megtartania piaci pozícióját, egyes szegmensekben, mint például a sportlétesítmények, bevásárlóközpontok és logisztikai központok piacán további erősödést tudott produkálni. Tavaly megkezdődött a Bosch által megvásárolt Extreme CCTV csoport termékeinek értékesítése, melyek iránt jelentős az érdeklődés. A moduláris tűzjelző központ további szolgáltatásokkal egészült ki, és a Bosch vezeték nélküli konferencia rendszere is megjelent a hazai piacon.

A Bosch Termotechnika üzletága 2008-ban is pozitív eredményekkel zárta az évet. A nemzetközi tendenciáknak megfelelően hazánkban is egyre növekvő kereslet mutatkozott a modern megtakarítási formák iránt, ami a lakosság számára egy költséghatékony és egyben környezetbarát megoldást nyújt. A Junkers 2008-ban is több olyan kezdeményezéshez csatlakozott, amelyek a vállalat csoport számára is elsődlegesnek tekinthető takarékos és környezetbarát jelleg népszerűsítését célozták meg. Ezek között található a WWF klímaturnéja és az Energia Klub Lakcímke kampánya, melyek a modern megtakarítási formákra és a környezet megóvására irányítják a figyelmet. A Junkers 2008-ban is kétszámjegyű növekedést regisztrált az egyébként stagnáló piacon. A kondenzációs kazánok tekintetében kétszeresére növelte piaci részesedését, így 2008-ban az első német márka lett a piacon, aki második legerősebbként uralja a magyarországi eladásokat. A megújuló energiák tekintetében háromszoros növekedést könyvelt el az üzletág itthon, köszönhetően a hőszivattyú és a szolár rendszerek iránti kereslet ugrásszerű növekedésének.

Stabil növekedés az ipari technológiák piacán 2008-ban

A Bosch Rexroth egri gyára hajtás- és vezérléstechnikai pneumatikus alkatrészek, hengerek, szelepek valamint hajózási alkatrészek előállításával foglalkozik. A vállalat az elmúlt évben kezdte meg a rövidlöketű hengerek gyártásnak előkészítését, melyet egy belső tenderen nyert meg a világ összes Bosch Rexroth vállalata előtt. A belső megmérettetésben fontos szempont volt, hogy az egri gyár kitűnő minőségi és költséghatékonysági mutatói tekintetében megelőzte a cég nyugat-európai vállalatait.

A budapesti központú Bosch Rexroth Kft. pozitív eredményekkel zárta az elmúlt évet. Számos kimagasló automatizálási projektje között kiemelkedik egy a nemzetközi viszonylatban is említésre méltó, több mint 1,4 km szállítópálya beépítésével megvalósított élelmiszeripari automatizálási projekt, mely egy gyári csomagolósor működését biztosítja. A Bosch Rexroth Kft. a magyar piac számára kínál professzionális megoldásokat. Szakértelmét elsősorban az élelmiszer és csomagolóipar valamint az autóipari szegmensben elhelyezkedő gyártók és a beszállítók veszik igénybe.

Címkék: Bosch, csoport, magyarországon, éves, sajtótájékoztató, Budapest, K+F, kutatás, fejlesztés, pénzügyi, eredmények

dr. Ficzere Ferenc
Tel. 06-1-4313-852
ferenc.ficzere@hu.bosch.com