Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

A Bosch csoport új beruházásokat tervez és bővíti kutatás- fejlesztési tevékenységét Magyarországon

  • Több mint 10 milliárd forint kutatás-fejlesztésre
  • 6000 alkalmazott 2009-ben, 1000 új munkahely 2010-ben
A Bosch csoport új beruházásokat tervez és bővíti kutatás- fejlesztési tevékenységét Magyarországon

Budapest – A magyarországi Bosch csoport felsővezetése sajtótájékoztatón értékelte a 2009-es pénzügyi évet és mutatta be 2010-es terveit. A hazánkban 11 vállalattal jelen lévő cégcsoport beruházásai elérték a 14 milliárd forintot, kutatás-fejlesztésre több mint 10 milliárd forintot fordítottak 2009-ben. A Bosch csoport magyarországi forgalma 109 milliárd forintra nőtt, mialatt a Bosch teljes hazai forgalma – amelybe beletartoznak a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek is – 315 milliárd forint lett. A vállalat a jövőben is az innovációra helyezi a hangsúlyt: a K+F tevékenység idén is kiemelt terület lesz, sőt a 2010. január 1-jén közel 6000 főt főállásban foglalkoztató cégcsoport további 1000 munkahely megteremtését tervezi.

Thomas Beyer, a magyarországi Bosch csoport vezetője évértékelőjében hangsúlyozta: a Bosch magyarországi cégcsoportja olyan szerkezeti változtatásokat és stratégiai intézkedéseket tett 2009-ben, amelyek elősegítik a válságból való gyorsabb kilábalást. „Gyártási és kereskedelmi hálózatunkkal, mérnöki szakértelmünkkel és elkötelezett munkatársainkkal kitűnő pozícióban vagyunk ahhoz, hogy magyarországi tevékenységünket tovább bővítsük” – tette hozzá Beyer.

Növekedés a gépjármű technológia területén
A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft., a cégcsoport legnagyobb, 2500 főt foglalkoztató hazai gyára folyamatosan bővült az elmúlt egy évben, több mint 200 új mérnök és közgazdász gyakornokot alkalmaztak. Legtöbbjük számára hosszú távú munkalehetőséget kínálnak.

A következő évek egyik nagyszabású magyarországi fejlesztése kezdődik meg 2010-ben Miskolcon. A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. új gyártócsarnokot épít, amelynek felépítése 2010 májusában kezdődik meg és 2011 tavaszáig tart. A walesi generátorgyártás áttelepítésének folyamata már elkezdődött, amely várhatóan idén ősztől kezdődően több mint négyszáz új munkahelyet jelent Miskolcon és Hatvanban.

A Bosch Budapesti Fejlesztési Központja 2009-ben tovább növekedett, így a tervek szerint 2010-ben már az 500. mérnök kezdheti meg pályafutását. A 2000-ben megkezdődött fejlesztési tevékenységnek köszönhetően 2005-ben alapították meg a Fejlesztési Központot, amely idén ünnepli ötödik évfordulóját. A Központ vonzó munkalehetőséget kínál a legjobb pályakezdő mérnökhallgatók és mérnökök számára. Ennek érdekében a Bosch 2008-tól 2012-ig 9 milliárd forint értékű beruházásra kötelezte el magát, amely 200 új munkahellyel növeli meg budapesti autóipari K+F kapacitását.

A gépjármű-felszerelések üzletág 2009 áprilisában világszinten felvásárolta a független gépjármű-műhelyek számára teljes körű szolgáltatásokat nyújtó AutoCrew hálózatot, további jelentős piacokat nyitva meg a Bosch autószervizeléssel kapcsolatos stratégiai elképzeléseinek. Ma Magyarországon a Bosch Car Service hálózat a legismertebb márka-független szervizhálózat a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet szerint.

Stabilitás az ipari technológia területén
Magyarországon két Rexroth vállalat található: a gyártási tevékenység Egerben van, míg Budapesten többnyire a kereskedelemmel foglalkoznak. A csökkenő bevételek ellenére a cég nemcsak megtartotta vezető pozícióját, hanem meg is erősítette azt a hajtástechnikai piacon. A cég 20 éves magyarországi jelenléte alatt számos jelentős beruházás fűződött a nevéhez, többek között a Nemzeti Színház Európában egyedülálló, komplett színpadtechnikájának kivitelezése, illetve 2010-ben az Európa Kulturális Fővárosa projekthez kapcsolódó Pécsi Konferencia- és Koncertközpont színpadtechnikai berendezéseinek szállítása.

A 2010. május 6-án kezdődő Nemzetközi Rexroth Pneumobil verseny ötletét is az a szükségszerűség szülte, hogy a hosszú távú együttműködés és a fenntartható innovációs fejlődés érdekében erősíteni kell az üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolatot. A Rexroth egri gyárának és budapesti kereskedelmi központjának szervezésében és támogatásával zajló, műszaki mérnökhallgatóknak meghirdetett verseny mára a legkomolyabb szakmai felkészülést és odaadást igényli.

Jelentős változások a fogyasztási javak és épülettechnológia piacán
A termotechnikai termékportfólió bővítésének középpontjában a kondenzációs technológián alapuló gáztakarékos megoldások és a megújuló energiaforrásokkal kombinálható rendszerek állnak. A legújabb megoldás egy olyan kondenzációs kazán, amely szolárral és szolár-kompatibilis szabályozórendszerrel is működik, így segítségével akár 40 százalékos gázmegtakarítás is elérhető. A Bosch márkanév ismertsége közel 90 százalék a végfelhasználók körében, így annak érdekében, hogy a jövőben még tovább erősíthesse piaci jelenlétét ebben a szegmensben, a termotechnika üzletág 2010 márciusától Junkers helyett Bosch márkanéven jelenik meg Magyarországon is.

A legmodernebb technológiákkal felszerelt miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. 2009-ben gyártotta le a harmincmilliomodik kéziszerszámot, és 14 saját fejlesztésű új terméket vezetett be a piacra, köztük a 2009-es év Magyar Innovációs Nagydíját elnyert Uneo fúrókalapácsot. A miskolci szerszámgépgyár nevéhez fűződik a közelmúltban lezajlott, idén második alkalommal megrendezett Elektromobil verseny. A tavalyihoz képest megháromszorozódott a versenyre jelentkezők száma: összesen 100 csapat nevezett, köztük hat külföldi város egyetemének diákjai. Az Elektromobil verseny legfontosabb célja a mérnökszakma széleskörű népszerűsítése.

Kiemelkedő szerep az oktatás területén
A Bosch a mérnökképzés területén is kiemelkedő szerepet vállal. 2009 februárjában a cégcsoport kezdeményezte egy mérnökképzéssel kapcsolatos szakmai konferencia megrendezését Miskolcon, azt követően pedig az „Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség” létrehozását, amely 2010. május közepén alakul meg. A Bosch kezdeményezéséhez szervezetek és multinacionális vállalatok is csatlakoztak, a szövetség célja a közép- és felsőoktatás minőségének javításán túl a mérnökszakma népszerűsítése, valamint az állami és a piaci szereplők tevékenységének összehangolása.

Tags: Bosch, csoport, Magyarország, beruházás, kutatás, fejlesztés, Budapest, bővítés, jövő, technológia

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (36) 1 43 13 852