A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Részletes tájékoztatásért kattintson a "További információ" gombra. Ha hozzájárul a cookie-k használatához, kattintson az "Elfogadom" gombra.

Vízbefecskendezés

Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást

  • A Bosch az első és egyetlen vízbefecskendezést kínáló beszállító
  • Bónusz: a víz üzemanyagot takarít meg és megnövelheti a motor teljesítményét is
  • Online bemutatóoldal videókkal és animációkkal: www.bosch-waterboost.de
Vízbefecskendezés

Tudta, hogy még a modern Otto-motorok is elpazarolják a felhasznált üzemanyag körülbelül egyötödét? Az üzemanyag egy része – különösen nagy fordulatszám esetén – a hűtést szolgálja az előrehaladás helyett. Azonban ennek nem kell így lennie, erre bizonyíték a Bosch új vízbefecskendezési rendszere. Különösen gyorsítások során vagy autópályán haladás közben takarítható meg akár 13 százalék üzemanyag a kiegészítő vízbefecskendezéssel. „A vízbefecskendezéssel megmutatjuk, hogy akad még egy s más a belső égésű motorok kelléktárában” – mondja Dr. Rolf Bulander, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának mobilitási megoldások üzletágáért felelős tagja. Különösen a csökkentett összlökettérfogatú, három- és négyhengeres motorok esetében mutatkozik meg igazán milyen takarékos a Bosch új technikája, más szóval azon erőforrásoknál, amelyek ma egy átlagos alsóközép-kategóriás autó motorterében megtalálhatók.

Extra erő a turbófeltöltéses motornak
A Bosch innovációja nemcsak takarékosabbá, hanem akár nagyobb teljesítményűvé is teheti a gépkocsikat. „A vízbefecskendezés az összes turbófeltöltéses motornak még egy kis plusz erőt ad” – mondja Stefan Seiberth, a Bosch benzinrendszerek üzletág elnöke. Az erőforrás a korábbi gyújtási szög jóvoltából még hatékonyabban üzemeltethető. Ezzel a fejlesztőmérnökök még az erőteljes sportmotorokból is nagyobb teljesítményt hozhatnak ki.

Az innovatív motortechnika mögött egy egyszerű műszaki tény áll: a motor nem melegedhet túl. Ennek megelőzésére mind a mai napig szinte minden Otto-motorban további benzint fecskendeznek be. Ez elpárolog, és így lehűti az aggregát részegységeit. Ugyanezt a fizikai hatást használják ki a Bosch mérnökei is a vízbefecskendezéssel: még a benzin meggyújtása előtt finom vízködöt fecskendeznek a szívócsőbe, amely a víz jelentős párolgási tulajdonságának köszönhetően hatékony hűtésként szolgál.

Éppen ezért csupán rendkívül kis mennyiségű víz szükséges: száz kilométerenként mindössze néhány száz milliliter a fogyasztás. A befecskendező rendszert desztillált vízzel ellátó kompakt víztartályt így bőven elegendő néhány ezer kilométerenként feltölteni.

Ha a tartály esetleg kiürülne, akkor sem kell aggódni: a motor továbbra is hibátlanul üzemel – jóllehet a vízbefecskendezés előnyeit, a nagyobb forgatónyomatékot és a kisebb üzemanyag-fogyasztást mellőzve.

Címkék: vízbefecskendezés, benzin, víz, innováció, új, 13%, üzemanyag, fogyasztás

Florian Flaig
Telefon: +49 711 811-6282

dr. Ficzere Ferenc
Telefon: +36 1 431-3852