A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Részletes tájékoztatásért kattintson a "További információ" gombra. Ha hozzájárul a cookie-k használatához, kattintson az "Elfogadom" gombra.

Tíz éves az átlag magyar autója

A Bosch felmérése szerint kevesebben cserélték fiatalabbra autóikat az elmúlt években

Tíz éves az átlag magyar autója

Az átlagosnál kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt években – derült ki a Bosch országos kutatási felméréséből. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010. elején megismételték, ami pedig rámutatott arra is, hogy a legmagasabb jövedelműek, a diplomások és a fővárosiak az átlagnál lényegesen fiatalabb járművel járnak. 

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választásának okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás először 2008. elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

A válaszadók közül alig feleannyian vásároltak új autót az elmúlt két évben, mint 2006-2008. között. Ezzel a gépjárművek életkori megoszlása is némiképp eltolódott, az autók alig negyede fiatalabb 5 évnél, míg 2008. elején ez az arány még 30 százalék volt. Az autók átlag életkora pedig valamivel több, mint 10 év. 2010-re lényegesen fiatalabb autóik vannak a legmagasabb jövedelműeknek, a diplomásoknak és a budapestieknek. Az autók átlagos életkora azonban a legtöbb társadalmi-demográfiai csoportban emelkedett 2008. eleje óta – a legnagyobb mértékben a 60 éves és idősebbek körében – közülük feltehetően az átlagosnál is kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt két évben.

Az autószervizek kiválasztásának legfőbb szempontja továbbra is a szakértelem, emellett fontos még a megbízhatóság és a minőségi alkatrészek tárháza. A legfontosabb szempont, a szakértelem esetében alig volt mérhető a különbség az egyes társadalmi-demográfiai csoportok között, a megbízhatóságot a budapestiek sorolták előbbre, a minőségi alkatrészek az alap- és felsőfokú végzettségűek számára kiemelten fontos.

A Bosch Car Service-ről
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt. Az azóta több, mint 14000 partnert számláló hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízelüzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd a nyolcvanas évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátló (ABS) diagnosztizálásával is. A Bosch Car Service koncepciót, mint teljes körű szerviz-szolgáltatást nyújtó autószervizt a kilencvenes évek végétől indította el az addigra már a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója.

Címkék: Bosch, Medián, kutatás, felmérés, magyar, autóhasználat

Bereczki Annamária
senior account manager, Pressinform Public Relations Kft.
Tel.: 470-2061
E-mail: bereczki@pressinform.hu

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (36) 1 43 13 852