A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Részletes tájékoztatásért kattintson a "További információ" gombra. Ha hozzájárul a cookie-k használatához, kattintson az "Elfogadom" gombra.

Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Bosch egyedülálló módon már harmadszor mérte fel az autóhasználati szokásokat Magyarországon

  • Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
  • Tovább nőtt a független autószerelő műhelyek szerepe
  • A Bosch Car Service a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon
Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején, majd 2010-ben, és a felmérést 2012 januárjában és februárjában újra megismételték.

Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
Amíg 2010-ben az autótulajdonosok több mint fele tett meg egy év alatt 10 ezer kilométernél többet autójával, addig idén csak 44 százalékuk autózik ennyit.

2010-ben a fővárosiak autóztak a legtöbbet: közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert, idén viszont a budapestieknek már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit. A 2012. évi kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők, és az alacsonyabb jövedelműek. Így ebben a tekintetben nem történt változás a korábbi évekhez képest. A fiatalabb személygépkocsik is a legjobb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11 000 kilométert tesznek meg.

Töretlen tendencia: tovább nőtt a független autószervizek szerepe
A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark öregedése áll, és az, hogy nagymértékben csökkent a garanciával már nem rendelkező gépjárművek aránya. A két évvel korábbi adatokhoz képest, habár nem jelentősen, de nőtt azok száma, akik otthon, saját maguk javítják gépkocsijukat.

A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt, amelynek akkor a feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. A ma világszerte több mint 11 000 Bosch Car Service partnert számláló hálózat napjainkban már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára.

A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatás eredménye szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

A Bosch Car Service hálózat itthon is sikeresen alkalmazza azt az európai uniós csoportmentességi szabályt (461/2010/EU rendelet), amely szerint a gépjármű tulajdonosok már a garanciális időszak alatt is igénybe vehetik a márkafüggetlen szervizhálózatok szolgáltatásait. A Bosch tapasztalata és támogatása a szervizek és az ügyfelek felé a garancia arra, hogy a kedvező árú szolgáltatás teljes mértékben megfelel a fenti szabályozásnak.

Címkék: Bosch, Medián, kutatás, autó, autóhasználat, szokás, mérés, független, szerelő, szerviz, Car, Service

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852