A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Részletes tájékoztatásért kattintson a "További információ" gombra. Ha hozzájárul a cookie-k használatához, kattintson az "Elfogadom" gombra.

Gyors talpraállás a magyarországi Bosch csoportnál

  • A Bosch 2010-ben Magyarországon 27%-os árbevétel növekedést ért el, forgalma így 401 milliárd forintra emelkedett
  • Megközelítőleg 21 milliárd forint beruházás termelés-bővítésre
  • A legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében
Gyors talpraállás a magyarországi Bosch csoportnál

Budapest - A 2010-es üzleti évben a magyarországi Bosch csoport visszaállt a stabil növekedési pályára. A Bosch teljes hazai forgalma 27 százalékkal 401 milliárd forintra emelkedett, mialatt a Bosch csoport magyarországi árbevétele – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 118 milliárd forint lett, mely 8 százalékos növekedést jelentett. A beruházások értéke megközelítette a 21 milliárd forintot, aminek nagy részét a hatvani és miskolci üzem gyártási kapacitásának bővítése tette ki. A vállalat 2010-ben 11 milliárd forintot költött a stratégiai jelentőségű hazai kutatás-fejlesztésre. A 2010-es üzleti eredményeket és a közeljövő fejlesztési terveit bemutató budapesti sajtótájékoztatón a magyarországi Bosch csoport vezetője Thomas Beyer így fogalmazott: „Az idei üzleti évben 10%-ot meghaladó növekedésre számítunk, különösen a gépjármű technológia területén.” 2011. január 1-jén a magyarországi Bosch csoport létszáma 6300 fő volt. 

A társaság és ezen belül a Budapesti Fejlesztési Központ dinamikus fejlődésének eredménye az új, központi Bosch-telephely építése Budapesten, melynek munkálatai 2011 nyarán kezdődnek. A várhatóan 2013-ban átadásra kerülő új épület csaknem 6 milliárd forint beruházást jelent. Az új központban a kereskedelmi üzletágak és a Bosch Rexroth Kft. mellett a Budapesti Fejlesztési Központ egy része kap majd helyet. Thomas Beyer számára ez a projekt annak megerősítése, hogy „a Bosch elkötelezte magát Magyarország mellett, meggyőződött a magyar mérnökök, a magyar tudás versenyképességéről, valamint arról, hogy magyarországi befektetései a globális értékteremtés fontos pillérei.”

A gépjármű technológia továbbra is húzóágazat
A 2010-es év egyik legnagyobb szabású hazai Bosch-beruházása a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. új gyártócsarnokának felépítése, amelynek hivatalos átadására ősszel kerül sor. A beruházás 2010-ben 550 új munkahelyet teremtett, ami az újabb és újabb gyártósorok munkába állásának ütemében további új munkahelyeket jelent majd a régióban. A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft., a cégcsoport legnagyobb magyarországi gyára is folyamatosan bővül; hosszú távú munkalehetőséget kínálva a gyakornokoktól a tapasztalt mérnökökig. „A magyarországi Bosch csoport kilábalását a válságból mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a cégcsoport motorja 33%-os bevétel növekedést ért el az előző évhez viszonyítva” – mondta Thomas J. Schönenberg, gyárigazgató.

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch gépjármű technológiai gyártásának és innovációjának egyik jelentős bázisa. 2005-ös megalapítása óta kínál vonzó munka- és karrierlehetőséget a legjobb pályakezdő mérnökhallgatók és mérnökök számára. Ennek érdekében a Bosch 2008-tól 2012-ig 9 milliárd forint értékű beruházásra kötelezte el magát, amely 200 új munkahellyel növeli meg budapesti autóipari K+F kapacitását. A tavaly ötödik évfordulóját ünneplő, a Bosch stratégiai innovációs szemléletét megtestesítő Budapesti Fejlesztési Központban 2010-ben az 500. mérnök kezdhette meg szakmai pályafutását.

További bővülés az ipari technológiában is
Az ipari technológiai üzletágat Magyarországon két Rexroth vállalat képviseli. A gyártási tevékenység nagyobb része Egerben zajlik, míg Budapesten többnyire a kereskedelemmel foglalkoznak. A magyarországi gyártókapacitás folyamatos növelése az egri üzemet a Bosch Rexrothon belül a legnagyobb jelentőségű pneumatika gyártóegységgé pozícionálta. A tavalyi év során 4 termékcsalád érkezett más üzemekből, és a gyártósorok átszervezése során összesen további 12 termékcsaládot telepítenek majd át Egerbe. A tavaly átadásra került pécsi Kodály Központ komoly műszaki kihívást jelentő színpadgépészet tervezési- és kivitelezési munkálatait a Bosch Rexroth Kft. végezte. A két Bosch Rexroth cég idén negyedik alkalommal szervezte meg a mérnökhallgatók számára kiírt és innovációs képességeiket próbára tevő megmérettetését, a Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt, amely a technológiai kreativitás évről-évre növekvő népszerűségű hazai seregszemléje.

Kézzel fogható sikerek Európa legnagyobb kéziszerszám gyárában
A harmincmilliomodik legyártott kéziszerszámon is túl a miskolci gyár nem csupán a termék-innováció, hanem a mérnöktoborzás terén is a Bosch csoport egyik éllovasa. Idén harmadik alkalommal, 120 nevező csapat részvételével került megrendezésre a műszaki egyetemi hallgatók számára szervezett Elektromobil verseny, amely Miskolc egyik fontos eseményévé nőtte ki magát.

Pozitív munkáltatói arculat és márkanév elismertség Magyarországon
A magyarországi Bosch a legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében – ez derült ki az AIESEC Magyarország és az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó által 2011. márciusban nyilvánosságra hozott, az ország 25 intézményében, 8 ezer diplomázóval végzett friss felméréséből. A magyarországi Bosch csoport a hosszú távú együttműködés és a fenntartható innovációs fejlődés érdekében erősíteni kívánja az üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolatot. A hagyományőrző szándékkal megszervezett és néhány nappal ezelőtt óriási sikerrel, megközelítőleg 1000 mérnökhallgató részvételével lezajlott, Mérnökök játszótere elnevezésű nagyszabású program célja, az Elektromobil és a Pneumobil verseny mellett egyaránt a mérnökszakma széles körű népszerűsítése, illetve az oktatási intézmények, a hallgatók és a Bosch közötti kapcsolat megerősítése.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által 2010-ben készített országos reprezentatív felmérés kimutatta, hogy a Bosch márkanév ismertsége Magyarországon igen magas, 90% feletti. A Bosch magyarországi elismertségét támasztja alá az is, hogy amióta 2010 márciusa óta a Junkers termékek Bosch márkanév alatt kerülnek forgalomba, jelentősen növekedett a kazánok iránti viszonteladói kereslet. Az idén 90 éves Bosch Service hálózat is a márkanév elismertségének egyik pillére, hiszen a hazai, márkafüggetlen autószerviz-hálózatok között 2010-ben is piacvezető volt.

125 éve „Életre tervezve”
2011-ben a Bosch csoport kettős évfordulót ünnepel, a cégalapítás 125. évfordulóját és a cégalapító 150. születésnapját. Azzal, hogy 1886. november 15-én Stuttgartban létrehozta „Finommechanikai és elektrotechnikai műhelyét”, Bosch egy olyan vállalkozás alapjait fektette le, amely mára technológiák és szolgáltatások vezető globális szállítójává fejlődött.

Címkék: Bosch, csoport, Magyarország, éves, sajtótájékoztató, pénzügyi, eredmények, növekedés

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852