A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. – a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója – megbízásából idén is elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felmérését. A kutatás hiánypótlónak tekinthető, mivel máshol nem fellehető adatokat szolgáltat ezekben a témakörökben. Az eredmények értékét tovább növeli, hogy a felmérést 2008, vagyis a gazdasági és pénzügyi válság kezdete óta kétévente elkészítik, így nyomon követhetők a magyar gépkocsiparkkal, autójavíttatási szokásokkal kapcsolatos tendenciák. A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.
A kutatás körbejárja, hol javíttatják autóikat a magyarok. Az adatok szerint a budapestiek többsége – 54 százaléka – kisebb, független autószerelő műhelyekbe viszi gépjárművét, ötödük márkaszervizben garanciálisan javíttatja, további 13 százalékuk pedig a garanciaidő lejárta után is ide viszi kocsiját. A községekben élők közül ugyanakkor jóval többen javíttatják kocsijukat kisebb autószerelő műhelyben: a megkérdezettek 71 százaléka nyilatkozott így, és a vidéki városokban élőknek szintén csaknem háromnegyede megy márkafüggetlen szervizbe.
A Bosch és a Medián felméréséből az is kiderült, hogy az előző felmérésekhez hasonlóan továbbra is a szakértelem az elsődleges szempont, ami alapján autószervizt választanak a magyarok. A várható költségek a második helyen szerepelnek, és kevésbé fontosak, mint 2012-ben. A szerviz megbízhatóságát is fontosnak tartják a magyar autósok: ez lett a harmadik legfontosabb szempont.
A magyaroknak egyébként több mint 70 százaléka hatósági vizsgálat céljából keresi fel az autószervizt, és ez az arány 2010 óta emelkedik. A második leggyakoribb ok, ami miatt szerelőhöz viszik az autót az a fékvizsgálat: a friss felmérésben a megkérdezettek csaknem 70 százaléka említette ezt. A 2014-es felmérésben szereplő 12 szervizhálózat közül a Bosch Car Service a legismertebb – ez évek óta változatlan.
A Bosch Car Service hálózatról
A Bosch Car Service egy márkafüggetlen autószerviz hálózat, amelynek első tagját 1921-ben Hamburgban nyitotta meg Robert Bosch cégalapító. Az azóta több mint 14 000 partnert összefogó hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízel üzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd az 1980-as évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátlók diagnosztizálásával. A Bosch Car Service koncepciót, mint teljes körű szolgáltatást nyújtó autószervizt az 1990-es évek végétől indította el a Bosch, amely addigra a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója lett. A Bosch Car Service hálózatnak Magyarországon 87 tagja van.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalatcsoport, Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2012-es üzleti évben a hazánkban akkor 10 leányvállalattal rendelkező cég teljes forgalma 594 milliárd forint, magyarországi forgalma – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 133 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport 2013 elején 8500 munkatársat foglalkoztatott. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Az előzetes eredmények alapján 281 000 munkatárssal 46,1 milliárd euró árbevételt ért el 2013-ban. (Megjegyzés: a jogi szabályozás változásai miatt a 2013. évi számadatok csak részben összevethetőek a 2012. évi számokkal). Négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások (korábban gépjárműtechnika), az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 50 országban működő mintegy 360 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2013-ban mintegy 4,5 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte közel 5000 szabadalmi kérelmet nyújtott be. Ez átlagosan munkanaponként 20 szabadalmat jelent. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai innovatív és hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az "Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu