Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

A válság ellenére nőtt az autósok száma

Az országban elsőként a Bosch mérte fel az autóhasználati szokásokat a gazdasági válság előtt és után Magyarországon

A válság ellenére nőtt az autósok száma

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt – ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

Több fiatal a volánnál, Magyarországon gyártott autók előnyben

A válság ellenére nőtt az autóval rendelkező háztartások száma: a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében – a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.

A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.

Nőtt a független autószervizek szerepe a piacon

A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.

A hazánkban már 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon és a megkérdezettek körében több mint kétszer annyira ismert, mint a dobogó második helyén szereplő konkurens autószerviz. Hazánkban hét szervizhálózatot említettek a kutatásban résztvevők.

A Bosch Car Service-ről

A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt. Az azóta több mint 14000 partnert számláló hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízelüzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd a nyolcvanas évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátló (ABS) diagnosztizálásával is. A Bosch Car Service koncepciót mint teljes körű szerviz-szolgáltatást nyújtó autószervizt a kilencvenes évek végétől indította el az addigra már a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója.

Címkék: Bosch, Medián, kutatás, felmérés, magyar, autóhasználat, első, Magyarország, válság, növekedés

Bereczki Annamária
PR senior account manager, Pressinform Public Relations Kft.
Tel.: 470-2061
E-mail: bereczki@pressinform.hu

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (36) 1 43 13 852