Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

A magyar családok felének nincs autója

A Bosch kutatása szerint takarékosabbak lettünk a szervizeléssel 2012-ben

  • A korábbi évek gyarapodása megtorpant – a háztartások közel felében továbbra sincs saját autó
  • Még mindig a szakértelem alapján választunk autószervizt, ám egyre többen keresik a költséghatékony megoldásokat

A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletága – a Bosch Car Service hálózat franchise rendszerének tulajdonosa – megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet idén harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóparkjáról, autójavíttatási szokásairól, és a Bosch Car Service hálózat használatáról. A 2008-ban indult adatfelvételt 2010-ben és 2012-ben is megismételték. A felmérések a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 fő személyes megkérdezésével készültek. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.

2010-es szinten a háztartások autóparkja
A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.

Csökkenés a legmagasabb jövedelmi kategóriában
A négyéves periódust felölelő, Magyarországon egyedülálló kutatás szerint 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant. A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen feladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A Medián kutatása megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékkal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.

A szervizválasztás kiemelt szempontja a költséghatékonyság
A legtöbb autós számára a szervizelés bizalmi kérdés, amit jól mutat, hogy négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch átfogó kutatása rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.

A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első olyan szervizt, amely az autóvillamossági termékek szervizhátterét biztosította. A ma világszerte közel 11 000 partnert számláló Bosch Car Service hálózat már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára. A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatása szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

A Robert Bosch Kft. saját oktatási központjában folyamatos képzést és fejlődési lehetőséget biztosít a Bosch Car Service hálózat tagjai számára. A vállalat képzési struktúrája a legkorszerűbb módszertani elveket követi, valamint felhasználja a legfrissebb technológiai ismereteket és újításokat az elméleti alapismeretektől a gyakorlati alkalmazásokig. A naprakész oktatási rendszer segítségével a Bosch szakemberei képesek a komplex ismereteket igénylő műszaki problémák megoldására.

Címkék: Bosch, Medián, kutatás, autóhasználat, autó, életkor, háztartás, 2012, takarékos, szerviz

dr. Ficzere Ferenc
kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852