Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Bosch egyedülálló módon már harmadszor mérte fel az autóhasználati szokásokat Magyarországon

  • Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
  • Tovább nőtt a független autószerelő műhelyek szerepe
  • A Bosch Car Service a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon
Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején, majd 2010-ben, és a felmérést 2012 januárjában és februárjában újra megismételték.

Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
Amíg 2010-ben az autótulajdonosok több mint fele tett meg egy év alatt 10 ezer kilométernél többet autójával, addig idén csak 44 százalékuk autózik ennyit.

2010-ben a fővárosiak autóztak a legtöbbet: közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert, idén viszont a budapestieknek már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit. A 2012. évi kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők, és az alacsonyabb jövedelműek. Így ebben a tekintetben nem történt változás a korábbi évekhez képest. A fiatalabb személygépkocsik is a legjobb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11 000 kilométert tesznek meg.

Töretlen tendencia: tovább nőtt a független autószervizek szerepe
A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark öregedése áll, és az, hogy nagymértékben csökkent a garanciával már nem rendelkező gépjárművek aránya. A két évvel korábbi adatokhoz képest, habár nem jelentősen, de nőtt azok száma, akik otthon, saját maguk javítják gépkocsijukat.

A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt, amelynek akkor a feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. A ma világszerte több mint 11 000 Bosch Car Service partnert számláló hálózat napjainkban már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára.

A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatás eredménye szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

A Bosch Car Service hálózat itthon is sikeresen alkalmazza azt az európai uniós csoportmentességi szabályt (461/2010/EU rendelet), amely szerint a gépjármű tulajdonosok már a garanciális időszak alatt is igénybe vehetik a márkafüggetlen szervizhálózatok szolgáltatásait. A Bosch tapasztalata és támogatása a szervizek és az ügyfelek felé a garancia arra, hogy a kedvező árú szolgáltatás teljes mértékben megfelel a fenti szabályozásnak.

Tags: Bosch, Medián, kutatás, autó, autóhasználat, szokás, mérés, független, szerelő, szerviz, Car, Service

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852