Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

Gyors talpraállás a magyarországi Bosch csoportnál

  • A Bosch 2010-ben Magyarországon 27%-os árbevétel növekedést ért el, forgalma így 401 milliárd forintra emelkedett
  • Megközelítőleg 21 milliárd forint beruházás termelés-bővítésre
  • A legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében
Gyors talpraállás a magyarországi Bosch csoportnál

Budapest - A 2010-es üzleti évben a magyarországi Bosch csoport visszaállt a stabil növekedési pályára. A Bosch teljes hazai forgalma 27 százalékkal 401 milliárd forintra emelkedett, mialatt a Bosch csoport magyarországi árbevétele – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 118 milliárd forint lett, mely 8 százalékos növekedést jelentett. A beruházások értéke megközelítette a 21 milliárd forintot, aminek nagy részét a hatvani és miskolci üzem gyártási kapacitásának bővítése tette ki. A vállalat 2010-ben 11 milliárd forintot költött a stratégiai jelentőségű hazai kutatás-fejlesztésre. A 2010-es üzleti eredményeket és a közeljövő fejlesztési terveit bemutató budapesti sajtótájékoztatón a magyarországi Bosch csoport vezetője Thomas Beyer így fogalmazott: „Az idei üzleti évben 10%-ot meghaladó növekedésre számítunk, különösen a gépjármű technológia területén.” 2011. január 1-jén a magyarországi Bosch csoport létszáma 6300 fő volt. 

A társaság és ezen belül a Budapesti Fejlesztési Központ dinamikus fejlődésének eredménye az új, központi Bosch-telephely építése Budapesten, melynek munkálatai 2011 nyarán kezdődnek. A várhatóan 2013-ban átadásra kerülő új épület csaknem 6 milliárd forint beruházást jelent. Az új központban a kereskedelmi üzletágak és a Bosch Rexroth Kft. mellett a Budapesti Fejlesztési Központ egy része kap majd helyet. Thomas Beyer számára ez a projekt annak megerősítése, hogy „a Bosch elkötelezte magát Magyarország mellett, meggyőződött a magyar mérnökök, a magyar tudás versenyképességéről, valamint arról, hogy magyarországi befektetései a globális értékteremtés fontos pillérei.”

A gépjármű technológia továbbra is húzóágazat
A 2010-es év egyik legnagyobb szabású hazai Bosch-beruházása a miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. új gyártócsarnokának felépítése, amelynek hivatalos átadására ősszel kerül sor. A beruházás 2010-ben 550 új munkahelyet teremtett, ami az újabb és újabb gyártósorok munkába állásának ütemében további új munkahelyeket jelent majd a régióban. A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft., a cégcsoport legnagyobb magyarországi gyára is folyamatosan bővül; hosszú távú munkalehetőséget kínálva a gyakornokoktól a tapasztalt mérnökökig. „A magyarországi Bosch csoport kilábalását a válságból mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a cégcsoport motorja 33%-os bevétel növekedést ért el az előző évhez viszonyítva” – mondta Thomas J. Schönenberg, gyárigazgató.

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch gépjármű technológiai gyártásának és innovációjának egyik jelentős bázisa. 2005-ös megalapítása óta kínál vonzó munka- és karrierlehetőséget a legjobb pályakezdő mérnökhallgatók és mérnökök számára. Ennek érdekében a Bosch 2008-tól 2012-ig 9 milliárd forint értékű beruházásra kötelezte el magát, amely 200 új munkahellyel növeli meg budapesti autóipari K+F kapacitását. A tavaly ötödik évfordulóját ünneplő, a Bosch stratégiai innovációs szemléletét megtestesítő Budapesti Fejlesztési Központban 2010-ben az 500. mérnök kezdhette meg szakmai pályafutását.

További bővülés az ipari technológiában is
Az ipari technológiai üzletágat Magyarországon két Rexroth vállalat képviseli. A gyártási tevékenység nagyobb része Egerben zajlik, míg Budapesten többnyire a kereskedelemmel foglalkoznak. A magyarországi gyártókapacitás folyamatos növelése az egri üzemet a Bosch Rexrothon belül a legnagyobb jelentőségű pneumatika gyártóegységgé pozícionálta. A tavalyi év során 4 termékcsalád érkezett más üzemekből, és a gyártósorok átszervezése során összesen további 12 termékcsaládot telepítenek majd át Egerbe. A tavaly átadásra került pécsi Kodály Központ komoly műszaki kihívást jelentő színpadgépészet tervezési- és kivitelezési munkálatait a Bosch Rexroth Kft. végezte. A két Bosch Rexroth cég idén negyedik alkalommal szervezte meg a mérnökhallgatók számára kiírt és innovációs képességeiket próbára tevő megmérettetését, a Nemzetközi Rexroth Pneumobil versenyt, amely a technológiai kreativitás évről-évre növekvő népszerűségű hazai seregszemléje.

Kézzel fogható sikerek Európa legnagyobb kéziszerszám gyárában
A harmincmilliomodik legyártott kéziszerszámon is túl a miskolci gyár nem csupán a termék-innováció, hanem a mérnöktoborzás terén is a Bosch csoport egyik éllovasa. Idén harmadik alkalommal, 120 nevező csapat részvételével került megrendezésre a műszaki egyetemi hallgatók számára szervezett Elektromobil verseny, amely Miskolc egyik fontos eseményévé nőtte ki magát.

Pozitív munkáltatói arculat és márkanév elismertség Magyarországon
A magyarországi Bosch a legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében – ez derült ki az AIESEC Magyarország és az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó által 2011. márciusban nyilvánosságra hozott, az ország 25 intézményében, 8 ezer diplomázóval végzett friss felméréséből. A magyarországi Bosch csoport a hosszú távú együttműködés és a fenntartható innovációs fejlődés érdekében erősíteni kívánja az üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolatot. A hagyományőrző szándékkal megszervezett és néhány nappal ezelőtt óriási sikerrel, megközelítőleg 1000 mérnökhallgató részvételével lezajlott, Mérnökök játszótere elnevezésű nagyszabású program célja, az Elektromobil és a Pneumobil verseny mellett egyaránt a mérnökszakma széles körű népszerűsítése, illetve az oktatási intézmények, a hallgatók és a Bosch közötti kapcsolat megerősítése.

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által 2010-ben készített országos reprezentatív felmérés kimutatta, hogy a Bosch márkanév ismertsége Magyarországon igen magas, 90% feletti. A Bosch magyarországi elismertségét támasztja alá az is, hogy amióta 2010 márciusa óta a Junkers termékek Bosch márkanév alatt kerülnek forgalomba, jelentősen növekedett a kazánok iránti viszonteladói kereslet. Az idén 90 éves Bosch Service hálózat is a márkanév elismertségének egyik pillére, hiszen a hazai, márkafüggetlen autószerviz-hálózatok között 2010-ben is piacvezető volt.

125 éve „Életre tervezve”
2011-ben a Bosch csoport kettős évfordulót ünnepel, a cégalapítás 125. évfordulóját és a cégalapító 150. születésnapját. Azzal, hogy 1886. november 15-én Stuttgartban létrehozta „Finommechanikai és elektrotechnikai műhelyét”, Bosch egy olyan vállalkozás alapjait fektette le, amely mára technológiák és szolgáltatások vezető globális szállítójává fejlődött.

Tags: Bosch, csoport, Magyarország, éves, sajtótájékoztató, pénzügyi, eredmények, növekedés

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852