Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

A válság ellenére nőtt az autósok száma

Az országban elsőként a Bosch mérte fel az autóhasználati szokásokat a gazdasági válság előtt és után Magyarországon

A válság ellenére nőtt az autósok száma

Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt – ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív felmérést készített a magyar lakosság autóhasználati és –javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 januárjában és februárjában megismételték.

Több fiatal a volánnál, Magyarországon gyártott autók előnyben

A válság ellenére nőtt az autóval rendelkező háztartások száma: a felnőtt lakosság közel felének van saját tulajdonú gépjárműve. Az elmúlt két évben a kocsival rendelkezők aránya különösen a vidéki városokban, a fiatalok körében és az alsó középosztályban nőtt. Ez utóbbi adat arra utal, hogy a gépkocsi nagyon fontos szerepet tölt be az emberek életében – a folyamatosan növekvő üzemanyagárak ellenére továbbra is használják autóikat.

A legnépszerűbb autók a Magyarországon gyárral is rendelkező márkák. A Suzuki és az Opel gépjárművek teszik ki a használt autók több mint kétharmadát. Mindemellett visszaesett a keleti gyártmányú gépkocsival rendelkezők aránya.

Nőtt a független autószervizek szerepe a piacon

A Medián kutatása alapján az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben az autótulajdonosok. A reprezentatív felmérés új trend kialakulását mutatja: az emberek egyre inkább a független autójavítókhoz fordulnak járműveikkel. Csökkent, de még mindig az emberek közel tíz százaléka otthon, saját maga javítja az autóját. A szervizek esetében az autótulajdonosok számára a legfontosabb a garancia, a minőségi alkatrészek és a teljes körű szolgáltatások.

A hazánkban már 90 autószerelő műhellyel jelen lévő Bosch Car Service hálózata megőrizte piacvezető pozícióját, a legismertebb hálózat Magyarországon és a megkérdezettek körében több mint kétszer annyira ismert, mint a dobogó második helyén szereplő konkurens autószerviz. Hazánkban hét szervizhálózatot említettek a kutatásban résztvevők.

A Bosch Car Service-ről

A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt. Az azóta több mint 14000 partnert számláló hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízelüzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd a nyolcvanas évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátló (ABS) diagnosztizálásával is. A Bosch Car Service koncepciót mint teljes körű szerviz-szolgáltatást nyújtó autószervizt a kilencvenes évek végétől indította el az addigra már a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója.

Tags: Bosch, Medián, kutatás, felmérés, magyar, autóhasználat, első, Magyarország, válság, növekedés

Bereczki Annamária
PR senior account manager, Pressinform Public Relations Kft.
Tel.: 470-2061
E-mail: bereczki@pressinform.hu

dr. Ficzere Ferenc
regionális kommunikációs igazgató
Telefon: (36) 1 43 13 852