Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

A magyar családok felének nincs autója

A Bosch kutatása szerint takarékosabbak lettünk a szervizeléssel 2012-ben

  • A korábbi évek gyarapodása megtorpant – a háztartások közel felében továbbra sincs saját autó
  • Még mindig a szakértelem alapján választunk autószervizt, ám egyre többen keresik a költséghatékony megoldásokat

A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletága – a Bosch Car Service hálózat franchise rendszerének tulajdonosa – megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet idén harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóparkjáról, autójavíttatási szokásairól, és a Bosch Car Service hálózat használatáról. A 2008-ban indult adatfelvételt 2010-ben és 2012-ben is megismételték. A felmérések a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 fő személyes megkérdezésével készültek. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.

2010-es szinten a háztartások autóparkja
A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.

Csökkenés a legmagasabb jövedelmi kategóriában
A négyéves periódust felölelő, Magyarországon egyedülálló kutatás szerint 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant. A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen feladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A Medián kutatása megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékkal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.

A szervizválasztás kiemelt szempontja a költséghatékonyság
A legtöbb autós számára a szervizelés bizalmi kérdés, amit jól mutat, hogy négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch átfogó kutatása rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.

A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első olyan szervizt, amely az autóvillamossági termékek szervizhátterét biztosította. A ma világszerte közel 11 000 partnert számláló Bosch Car Service hálózat már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára. A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatása szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

A Robert Bosch Kft. saját oktatási központjában folyamatos képzést és fejlődési lehetőséget biztosít a Bosch Car Service hálózat tagjai számára. A vállalat képzési struktúrája a legkorszerűbb módszertani elveket követi, valamint felhasználja a legfrissebb technológiai ismereteket és újításokat az elméleti alapismeretektől a gyakorlati alkalmazásokig. A naprakész oktatási rendszer segítségével a Bosch szakemberei képesek a komplex ismereteket igénylő műszaki problémák megoldására.

Tags: Bosch, Medián, kutatás, autóhasználat, autó, életkor, háztartás, 2012, takarékos, szerviz

dr. Ficzere Ferenc
kommunikációs igazgató
Telefon: (+36 1) 431-3852