Gazdaság | Mobilitási megoldások


Bosch-kutatás: a válság évei után ismét többet használják autóikat a magyarok


Képek(2)

Az összes kép mutatása

Sajtóközlemény


  • A Bosch ismét elkészíttette hiánypótló autós kutatását: az utóbbi években mértnél többet, mintegy 16 ezer kilométert futnak évente a hazai autók
  • A fiatalok, a budapestiek és a községekben élők ismét elkezdték használni autóikat
  • A legújabb kocsikat használják leginkább a magyarok

 

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. – a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója – megbízásából idén is elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felmérését. A kutatás hiánypótlónak tekinthető, mivel máshol nem fellehető adatokat szolgáltat ezekben a témakörökben. Az eredmények értékét tovább növeli, hogy a felmérést 2008, vagyis a gazdasági és pénzügyi válság kezdete óta kétévente elkészítik, így nyomon követhetők a magyar gépkocsiparkkal, autójavíttatási szokásokkal kapcsolatos tendenciák. A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.

 

A felmérésből kiderült, hogy a magyarországi autók átlagos futásteljesítménye 16 400 kilométer, ami növekedést jelent a válság évének számító 2010-es adattal összevetve (akkor átlagosan csak 12 500 kilométert futottak évente a hazai autók), és a 2 évvel ezelőtti adathoz képest is, amikor 15 500 kilométer volt az éves adat. A friss, több mint 16 000 kilométeres adat nagyjából akkora távolság, mintha Budapestről Bangkokig autóznánk el, majd haza is jönnénk. A kutatásból kiderül, hogy az átlagosnál többet autóznak a budapestiek és a községekben élők. Ők azok, akik a válság évei után ismét elővették gépjárműveiket.

A legnagyobb távolságokat a Budapesten élők teszik meg autóikkal: átlagosan 19 300 kilométert évente. A fővárosiak így gyakorlatilag évente félig megkerülik a Földet. 2012-ben az általuk évente megtett távolság még csak 15 300, 2010-ben 14 700, 2008-ban – vagyis a válság kezdetekor – pedig 14 200 kilométer volt. Ma már szintén többet ülnek autóban a községekben élők, akik 18 600 kilométert tettek meg átlagosan az elmúlt évben, szemben a két évvel korábbi alig több mint 16 000 kilométerrel. Érdekesség, hogy a vidéki városokban ugyanakkor csökkent a leautózott út hossza az azonos időszakokban 15 100-ról 14 300 kilométerre.

A két évvel ezelőttihez képest sokkal többet vezetnek a 18-29 évesek. Átlagosan 19 400 kilométert egy év alatt, míg két éve még a 15 000 kilométert sem érte el ez a szám. Korábban ennél is kisebb távolságokat autózott a legfiatalabb korosztály: 12 100 (2010), valamint 14 400 kilométert (2008). Az elmúlt két évben a 40-49 éveseket leszámítva minden korosztályban nőtt az évente autóval megtett kilométerek száma.

Nem meglepő, hogy a legnagyobb távolságokat a legfiatalabb kocsikkal autózzák le a magyarok. A 0-5 éves kocsikkal 2012-ben mintegy 18 000, a friss felmérés eredményei szerint 2014-ben már csaknem 20 000 kilométert tettek meg. Az autó öregedésével párhuzamosan az évente megtett távolság is csökken: a 6-10 éves autókkal átlagosan 17 300, a 11-20 évesekkel pedig 14 500 kilométert tesznek meg tulajdonosaik évente. A 20 évesnél idősebb kocsikkal viszont az utóbbinál többet, 14 900 kilométert utaznak a magyarok egy év alatt.

A felmérés az autószervizelési szokásokat is feltérképezte. Kiderült, hogy az autósok döntő többsége ugyanabba a szervizbe jár vissza, minden második megkérdezett minimum 5 éve, átlagosan pedig 6 és fél éve választják ugyanazt az autójavító műhelyt. A szervízelési szokásokról, eredményekről nemsokára újabb adatokat publikál a Bosch.

 

A Bosch Car Service hálózatról

A Bosch Car Service egy márkafüggetlen autószerviz hálózat, amelynek első tagját 1921-ben Hamburgban nyitotta meg Robert Bosch cégalapító. Az azóta több mint 14 000 partnert összefogó hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízel üzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd az 1980-as évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátlók diagnosztizálásával. A Bosch Car Service koncepciót, mint teljes körű szolgáltatást nyújtó autószervizt az 1990-es évek végétől indította el a Bosch, amely addigra a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója lett. A Bosch Car Service hálózatnak Magyarországon 87 tagja van.

 

Sajtóinformáció:

dr. Ficzere Ferenc

kommunikációs igazgató

Bosch csoport

Telefon: (+36 1) 431-3852

 

A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalatcsoport, Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2013-as üzleti évben a hazánkban akkor 10 leányvállalattal rendelkező Bosch csoport teljes forgalma 719 milliárd forint, magyarországi forgalma – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 161 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport 2014 elején több mint 8900 munkatársat foglalkoztatott. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. 2013-ban megközelítőleg 281 000 munkatárssal 46,1 milliárd euró árbevételt ért el. (Megjegyzés: a számviteli szabályozás változásai miatt a 2013. évi számadatok csak részben összevethetőek a 2012. évi számokkal). Négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a gépjárműtechnika, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 50 országban működő több mint 360 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2013-ban mintegy 4,5 milliárd eurót fordított kutatás és fejlesztésre és világszerte mintegy 5 000 szabadalmi kérelmet nyújtott be. Ez naponta átlagosan 20 szabadalmat jelent. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai innovatív és hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti.

További információkért látogasson el a www.bosch.hu oldalra. 

2014-08-11

  • 2014-08-11  [ Képek: 2 ] 

Az Ön kapcsolattartója

Dr. Ficzere Ferenc

A Bosch csoport kommunikációs igazgatója
+ 36 1 879 88 52 Email küldése

Hack Mónika

PR menedzser
+ 36 1 879 89 28 Email küldése