Mobilitási megoldások


A magyaroknak biciklire telik, hibrid autóra nem
A Bosch elektromos forradalomra készül


Képek(1)

Az összes kép mutatása

Sajtóközlemény



  • A Bosch kutatása szerint évek óta változatlanul alacsony a környezetkímélő autók száma Magyarországon, de a vállalat hosszú távon javulásra számít

  • A Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon


A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletága – a Bosch Car Service hálózat franchise rendszerének tulajdonosa – megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet idén harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóparkjáról, autójavíttatási szokásairól, és a Bosch Car Service hálózat használatáról. A 2008-ban indult adatfelvételt 2010-ben és 2012-ben is megismételték. A felmérések a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 fő személyes megkérdezésével készültek. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.

A Bosch már készül a hibridforradalomra, Magyarország még nem
A Bosch szerint a belső égésű motorok kutatásfejlesztésében környezetvédelmi és fogyasztási oldalról egyaránt vannak még komoly kiaknázatlan lehetőségek. Mindemellett a társaság előrejelzései azt mutatják, hogy 2025-től az elektromos meghajtás aránya olyan mértékben növekszik majd világszerte, hogy számottevően csökkenhet a pusztán belső égésű motorral felszerelt járművek száma, és az Európai Unió közlekedési stratégiája is az alternatív, környezetkímélő megoldásokat szorgalmazza. Az elektromos korszakváltásnak egyelőre azonban nyoma sincs itthon: a Bosch és a Medián reprezentatív felmérése kimutatta, hogy a magyarországi autópark alig egy százaléka gázüzemű vagy hibrid meghajtású, ez az alacsony arány pedig 2008 óta változatlan.

A környezetkímélő, de többnyire drágább gépjárművek helyett a magyarok még mindig a hagyományos meghajtással működő autókat választják: a friss kutatási adatok szerint a háztartásokban található gépkocsik 85 százaléka benzines, 14 százaléka dízel üzemű. Bár a növekvő üzemanyagárak miatt sokan keresnek alternatív megoldást, a hibrid meghajtású autók helyett többen váltanak inkább kerékpárra.

Felértékelődik a technológiailag felszerelt szervizek szerepe
A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatása szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

Akár belső égésű motorral felszerelt, akár elektromos meghajtású autók javításáról van szó, ott érdemes a gépjárműveket szervizeltetni, ahol az eszközparkban és a szakemberek képzésében is folyamatosan követik a technológiai fejlődést. A Bosch autójavító hálózata már most felkészült az elektromos forradalom kihívásaira, hiszen a hibridjárművek javítása – különös tekintettel a nagyfeszültségű rendszerek vizsgálatára – speciális óvintézkedéseket és alapos rendszerismeretet igényel. A szervizeknek fel kell készülniük, mert a jövőben egyre több kombinált hajtású jármű felülvizsgálatát vagy javítását kell elvégezniük.

A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első olyan szervizt, amely az autóvillamossági termékek szervizhátterét biztosította. A ma világszerte közel 11 000 partnert számláló Bosch Car Service hálózat már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára.

A Robert Bosch Kft. saját oktatási központjában folyamatos képzést és fejlődési lehetőséget biztosít a Bosch Car Service hálózat tagjai számára. A vállalat képzési struktúrája a legkorszerűbb módszertani elveket követi, valamint felhasználja a legfrissebb technológiai ismereteket és újításokat az elméleti alapismeretektől a gyakorlati alkalmazásokig. A naprakész oktatási rendszer segítségével a Bosch szakemberei képesek a komplex ismereteket igénylő műszaki problémák megoldására.

További információ:
dr. Ficzere Ferenc
kommunikációs igazgató
Bosch csoport
Telefon: (+36 1) 431-3852

A Gépjármű-felszerelések- és diagnosztika üzletág autószerelő műhelyek sokaságát szolgálja ki diagnosztikai és műhelyberendezések teljes skálájával. Új és cserealkatrészek széles választékával rendelkezik mind személyautókhoz, mind haszongépjárművekhez. Termékportfoliójában megtalálhatók a Bosch gyári beszállítói felszerelései, valamint a kifejezetten a pótalkatrész piac számára fejlesztett termékek és szolgáltatások is. 140 országban több mint 10 ezer munkatárs, valamint egy világméretű logisztikai hálózat gondoskodik arról, hogy a mintegy 450 ezer különböző alkatrész gyorsan és időben eljusson az ügyfelekhez. A diagnosztika területén belül az üzletág különféle teszt- és javító technológiákat, diagnosztikai szoftvereket, oktatásokat és információs szolgáltatásokat biztosít az ügyfelei számára. Emellett az üzletág hatáskörébe tartozik a Bosch Service franchise hálózat is, amely a világ legnagyobb márkafüggetlen autószerviz hálózata mintegy 15 ezer műhellyel. Ezen kívül a Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletág felel a több mint 500 „AutoCrew”partnerért is.

További információ: www.bosch-automotive.com

A Bosch csoport, különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén több mint 300 000 munkatárssal 51,5 milliárd euró árbevételt ért el 2011-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő mintegy 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2011-ben 4,2 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 4100 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.

További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu

2012-11-12

  • 2012-11-12  [ Képek: 1 ] 

Az Ön kapcsolattartója

Dr. Ficzere Ferenc

A Bosch csoport kommunikációs igazgatója
+ 36 1 43 13 852 Email küldése

Hack Mónika

PR menedzser
+ 36 1 43 13 928 Email küldése