Mobilitási megoldások


Előzetes a 60-dik IAA 2004 haszongépjármű vásárról
Bosch Denoxtronic rendszer sorozatgyártásban az SCR katalizátorokhoz


Képek(1)

Az összes kép mutatása

Sajtóközlemény


A jövőben hatályba lépő emissziós határértékek már most teljesíthetők

  • Lényegesen kisebb károsanyag-kibocsátású haszongépjárművek
  • Akár 5 százalékkal csökkentett tüzelőanyag-felhasználás

    A Bosch haszongépjárművek számára kifejlesztett “Denoxtronic” rendszere egy SCR katalizátorral együttműködve képes arra, hogy a nitrogén-oxid emissziót 85, a részecske kibocsátást pedig akár 40 százalékkal is csökkentse. Ezen a módon a járműcsoporthoz tartozó gépkocsik már teljesíthetik a jövőbeni, szigorodó kipufogógáz határértékeket, amit kizárólag a befecskendező rendszer optimalizálásával, korszerűbb égetési eljárásokkal, illetve kipufogógáz visszavezetéssel már nem lehetne elérni. Egyéb emissziócsökkentő koncepciókkal összehasonlítva kiegészítésképpen a gépkocsi fogyasztása is csökkenthető, akár 5 százalékkal is.

    A Nissan ezt az innovatív technikát világszinten elsőként vezeti be a japán piacon. Az európai járműgyártók a 2004-es év végétől alkalmazzák az SCR rendszert.

    Az SCR eljárás során a kipufogógázhoz egy “AdBlue” nevű adalékanyagot kevernek, amely egyharmad részben karbamidból és kétharmad rész vízből áll. A folyadékot sűrített levegő hozzáadásával egy fúvóka juttatja közvetlenül az SCR katalizátor elé a kipufogógáz-áramba. Ott a karbamid felbomlik, és létrejön a további reakcióhoz szükséges ammónia. A második lépcsőben az SCR katalizátor felületén a kipufogógázban lévő nitrogén-oxidok az ammóniával vízzé és ártalmatlan nitrogén gázzá alakulnak.

    Az adagoló berendezés egy CAN-buszon (Controller Area Network) keresztül kapja meg a motor aktuális üzemi paramétereit, illetve kiegészítésképpen feldolgozza az adagoláshoz szükséges szenzorok adatait. Ezen a módon a vezérlőegység pontosan meg tudja határozni a mindenkori munkapontnak, illetve a katalizátor tulajdonságainak megfelelő redukálószer-mennyiséget az optimális nitrogén-oxid átalakítás érdekében.

    A Bosch Denoxtronic berendezése moduláris felépítésű: a járműgyártók könnyen és rugalmasan illeszthetik különböző járműveikhez és azok modellváltozataihoz. A rendszer szabadon kombinálható minden használatos (monolit vagy réteges szerkezetű) katalizátorral.

    A Bosch cég már dolgozik a Denoxtronic még szélesebb körben használható második generációján, amely az AdBlue redukálószert sűrített levegő nélkül, közvetlenül a kipufogórendszerbe juttatja.

    Az IAA Nutzfahrzeuge 2004 (haszongépjármű) vásáron Hannoverben a Bosch-t a 17-es csarnokban találják meg, a B09-s standon.
  • 2004-08-31

    • 2004-08-31  [ Képek: 1 ] 

    Az Ön kapcsolattartója

    Dr. Ficzere Ferenc

    A Bosch csoport kommunikációs igazgatója
    + 36 1 879 88 52 Email küldése

    Hack Mónika

    PR menedzser
    + 36 1 879 89 28 Email küldése